
Pokemon Go po katolicku
25 października 2018, 05:41Szał na Pokemon Go minął, jednak popularność gry spowodowała, że znalazła ona licznych naśladowców. Najnowszy z nich może jednak budzić zdziwienie.

Sztuczna inteligencja będzie manipulowała grami, byśmy zapłacili więcej?
17 stycznia 2018, 08:57Redaktorzy serwisu TechPowerUp informują, że twórcy gier mają zamiar zaprząc sztuczną inteligencję do wyciśnięcia z graczy jak największej ilości pieniędzy. SI będzie tak manipulowała przebiegiem online'owej rozgrywki, by gracz jak najczęściej dokonywał mikrozakupów.

Instytut Żywności i Żywienia przygotował dla dzieci aplikację o zdrowym żywieniu
5 stycznia 2018, 13:24„Zdrowice” to nowa aplikacja o zdrowym żywieniu dla dzieci i młodzieży przygotowana przez Instytut Żywności i Żywienia. Eksperci mają nadzieję, że dzięki tej grze dzieci zainteresują się zasadami racjonalnego żywienia i zdrowym stylem życia.

Windows sterowany ruchami gałki ocznej
3 sierpnia 2017, 08:33Do Windows 10 ma trafić mechanizm Eye Control, który pozwoli osobom niepełnosprawnym na kontrolowanie systemu operacyjnego za pomocą ruchów oczu. Pomysł wprowadzenia Eye Control pojawił się w 2014 roku, a mechanizm pojawił się w najnowszej wersji Windows 10 Insider Preview.

Mężczyźni powinni unikać rocka przy grach planszowych
13 grudnia 2016, 13:21Grając w gry planszowe, mężczyźni powinni unikać muzyki rockowej. Ich wyniki może zaś poprawić muzyka klasyczna.

Rozrywkowa wizualizacja zmian klimatu i lodu Antarktyki
26 sierpnia 2016, 05:07Naukowcy i programiści połączyli siły i wspólnie stworzyli grę, która pokazuje, w jaki sposób zmiana klimatu wpływa na pokrywę lodową Antarktyki. "Ice Flows" ma zwiększać świadomość graczy, a jednocześnie zapewniać im dobrą rozrywkę

Gra wspomoże badania nad demencją
5 maja 2016, 11:27Brytyjczycy opracowali wieloplatformową grę mobilną Sea Hero Quest, która ma wspomóc rozumienie nawigacji przestrzennej. Jej zaburzenia to jeden z pierwszych objawów demencji, a naukowcom zależy na opracowaniu wczesnego testu diagnostycznego. Gra może znacznie przyspieszyć badania w tym obszarze.

AlphaGo wygrał kolejną partię z Lee Sedolem
10 marca 2016, 12:19System AlphaGo udowodnił, że wczorajsze zwycięstwo nad Lee Sedolem, jednym z najlepszych zawodników Go na świecie, nie było przypadkiem. System po raz drugi wygrał z człowiekiem. Stan meczu składającego się z pięciu partii to obecnie 2:0 dla sztucznej inteligencji.

Vuvuzela następca Tora?
10 grudnia 2015, 12:17Naukowcy z MIT-u ogłosili powstanie sieci służącej do bezpiecznego przesyłania wiadomości tekstowych. Twierdzą, że jest ona bardziej bezpieczna niż Tor i nawet najpotężniejsze organizacje nie są w stanie wyśledzić, jak przebiega komunikacja.

Dodatkowe ramki z DirectX 12
9 marca 2015, 08:37W ubiegłym roku Intel poinformował, że DirecX 12 pozwoli – w porównaniu z DX11 - na dwukrotne zwiększenie liczby wyświetlanych ramek. Okazuje się jednak, że dane Intela były... niedoszacowane.